Object Storage

Object Storage

Object Storage

تکنولوژی Object Storage  که به آن ذخیره‌سازی مبتنی بر اشیاء هم گفته می‌شود یک معماری ذخیره‌سازی داده است که در آن داده‌ها به عنوان واحدهای مستقل به نام اشیاء ذخیره و مدیریت می‌شوند. اشیاء در یک مخزن واحد نگهداری می‌شوند و به عنوان فایل در داخل یک پوشه در داخل پوشه‌های دیگر به صورت تو در تو قرار نمی‌گیرند. هر شیء شامل یک کلید، داده و ابرداده (metadata) اختیاری است. Object Storage مسطح، سازگار با API و بسیار مقیاس‌پذیر، قالب انتخابی برای سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری عمومی مانند Amazon S3 میباشد.

ذخیره‌سازی مبتنی بر اشیاء در صورت نیاز، حتی در مواجهه با بارهای عظیم داده در حد پتابایت و اگزابایت، به سرعت و به راحتی مقیاس می‌شود. صرف نظر از تعداد اشیاء ذخیره شده، همه آن‌ها در یک namespace قرار می‌گیرند که می‌تواند در انواع سخت افزارها و مکان‌های جغرافیایی پراکنده شود. در این حالت سیستم می‌تواند به دسترسی بدون مشکل به هر شی در آن مخزن در حال رشد ادامه دهد، بدون اینکه تاثیری بر عملکرد بگذارد.

  • نوع Object Storage یا همان ذخیره سازی مبتنی بر اشیاء یک فرمت ذخیره‌سازی است که در آن داده‌ها در واحدهای مجزا به نام اشیاء ذخیره می‌شوند. هر واحد دارای یک شناسه یا کلید منحصر به فرد است که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون توجه به محل ذخیره شدنشان در یک سیستم توزیع شده، پیدا شوند.

اشیاء به عنوان واحدهای ماژولار عمل می‌کنند، که هر کدام به عنوان مخازن مستقل با ابرداده‌ای عمل می‌کنند که جزئیاتی مانند مجوزها، حریم خصوصی، اوراق بهادار، موارد احتمالی و اطلاعات دیگر را توصیف می‌کند. به عنوان مثال، این شبیه به یک عکس است که ممکن است حاوی ابرداده باشد که تنظیمات دوربین مورد استفاده برای گرفتن عکس را همراه با زمان و مکان عکسبرداری توصیف می‌کند. ذخیره‌سازی مبتنی بر اشیاء از HTTP و REST، معماری رابط برنامه نویسی برنامه (API) که توسط اکثر وب سایت‌ها و برنامه‌های سرویس بر بستر نرم افزار (SaaS) استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

  • نوع Block Storageکه با نام ذخیره‌سازی مبتنی بر بلوک هم شناخته می‌شود، داده‌ها را به قطعات جداگانه‌ای از بلوک‌های داده با اندازه ثابت تقسیم می‌کند که هر کدام یک شناسه منحصر به فرد دارند. ذخیره‌سازی بلوکی به سیستم ذخیره‌سازی زیربنایی اجازه می‌دهد تا آن را بدون توجه به جایی که ذخیره می‌شود بازیابی کند. ذخیره‌سازی مبتنی بر بلوک داده‌ها را از محیط ذخیره‌سازی خود جدا می‌کند و به شبکه منطقه ذخیره‌سازی (SAN) اجازه می‌دهد تا داده‌ها را در جایی که راحت‌تر است، صرف‌نظر از سیستم‌عامل زیربنایی ذخیره کند. این بدان معناست که حتی اگر سیستم ذخیره‌سازی شما ترکیبی از ارائه دهندگان خدمات ابری، سرورهای لینوکس و سرورهای ویندوز باشد، SAN شما می‌تواند به سرعت داده‌های شما را در صورت نیاز جمع آوری و بازیابی کند.
  • نوع File Storageکه به معنای ذخیره‌سازی مبتنی بر فایل است، فرمت ذخیره‌سازی است که اکثر مردم با آن آشنا هستند. داده‌ها در فایل‌هایی ذخیره می‌شوند که می‌توانید در پوشه‌هایی در یک فهرست فایل سلسله مراتبی با آن‌ها تعامل داشته باشید. این فرمت ذخیره‌سازی است که توسط سیستم‌های ذخیره‌سازی متصل مستقیم (DAS) و ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) استفاده می‌شود. هر بار که به فایل‌های روی دیسک سخت، رایانه محلی یا درایو مشترکی که روی سرور شرکت میزبانی شده است دسترسی پیدا می‌کنید، با ذخیره‌سازی فایل سروکار دارید. مسیر فایل به یک قطعه خاص از داده می‌تواند طولانی و ناکارآمد باشد، اما مزیت آن راحتی کاربران است.

 

مزایای اصلی ذخیره‌سازی مبتنی بر اشیاء عبارتند از:

  • مقیاس‌پذیری: یک معماری مسطح بدون سلسله مراتب پوشه‌ها یا جداول بلوک، مقیاس‌پذیری تقریبا بی نهایتی را ارائه می‌دهد.
  • داده‌های درخواستی: راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر اشیاء فرامقیاس مانند AWS S3 پرداخت تنها برای ظرفیت ذخیره‌سازی مورد استفاده را آسان‌تر می‌کنند. با مقیاس‌پذیری بی‌نهایت، میزان فضای ذخیره‌سازی داده‌های شما می‌تواند با سازمان شما رشد کند.
  • تجزیه و تحلیل داده مبتنی بر ابرداده: ابرداده به شما کنترل بی سابقه‌ای بر داده‌های سیستم می‌دهد.
  • پشتیبانی API: شما می‌توانید از طریق دستورات REST به داده‌ها در سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر اشیاء دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مدیریت کنید.
  • بهبود یکپارچگی داده‌ها: سیستم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر اشیاء می‌توانند از کدگذاری erasure برای محافظت از یکپارچگی داده‌ها با بازسازی تکه‌هایی از داده‌های شما و انجام بررسی‌های یکپارچگی برای جلوگیری از خراب شدن داده‌ها استفاده کنند.

ذخیره سازهای Dell EMC ECS، ایمن‌ترین فضای ذخیره‌سازی سایبری جهان ، دارای مقیاس‌پذیری، عملکرد، انعطاف‌پذیری و اقتصادی بی‌نظیر است. قابل استقرار به عنوان یک ابزار turnkey یا در یک مدل تعریف‌شده توسط نرم‌افزار،  ECS سازگاری غنی با S3 را بر روی یک معماری توزیع‌شده در سطح جهانی ارائه می‌کند، و سازمان‌ها را برای پشتیبانی از حجم‌های کاری سازمانی مانند برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ابر، بایگانی، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و برنامه‌های تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در مقیاس توانمند می‌سازد. .